tirsdag 22. januar 2013

Lekehus... Første utkast...

Drømmer om å bygge et lekehus til barna...
Et som er kult både for de små,
og de store.

Regner med at det blir å spise mye luftsuppe og venteboller der.
Så det kan jo være greit å få plass til en voksen også.

Det skal være fint å se på,
et "smykke" i hagen..

Første utkast er å la fantasien vandre,
så får man ta virkeligheten med på de neste.





Denne modellen er laget av vanlig papir og orange bloggeteip.
På den måten kan jeg plukke den fra verandre og sjekke mål.

Neste blir å bruke arkitektpapp 
og lage en mer korrekt modell,
med riktige mål og vinduer.

Men først må jeg sette meg i en stol,
på plassen lekehuset skal stå.
Slik at jeg kan sjekke hvordan solen faller 
og hvor jeg skal sette inn de fine vinduene vi har fått.

Nå ser jeg i hvertfall at formen på huset funker...
Kanskje jeg skal lage enda mer helling på taket?
Skrå frontfasaden enda mer inn også?

Har du noen byggeplaner i år?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!