torsdag 12. juli 2012

DIY levegg.....

Vi har sett på priser på levegg og funnet ut 
at vi sparer masse på å kjøpe matrialer og lage den selv.
Faktisk kunne vi spare enda mer hvis vi shoppet litt i garasjen..

Oppskriften er enkel:

Kjøp så mange stolper du trenger i impregnert tre.
Kjøp tilsvarende mengde jordspyd.
Uteskruer i forskjellig lengde.
Ca 600,- kr brukte vi.
Så over til det morsomme:
Finn all kapp og ting du har tatt vare på etter prosjekter.
(Mange ganger kjøper man litt for mye for sikkerhets skyld)
Dette skal males med samme utemaling som resten av huset.



Vi kjøpte 8 stk impregnerte stolper...

Langt vater er supert å bruke....

Den første stolpen er festet i veggen.
Den neste stolpen er festet i jordspyd..

Stolpen er festet i jordspydet med bolt.
Jeg har satt en planke øverst for å holde den i vater
mens jeg skrur plankene på.

Jeg startet nederst helt ned mot jordspydet
og jeg jobbet meg oppover.
Vateret brukes både som vater men også som mellomromsmål,
slik at alle planker har samme mellomrom.

Så er det bare å bruke alt du har i garasjen.
Og all hjelp du kan få, både av store og små.

Vi har hatt masse korte emner liggende...
For kort til å brukes, for lang til å kastes...



Drill er det mest spennende man kan ha når man er en liten snekker.

Dette er en barnevennlig aktivitet siden man stort sett bare bruker drillen.

Her stemmer jeg bort not og fjær fra et panelbord.
Noe som var veldig spennende for lillemor å se på.

Her fikk jeg brukt for alle korte planker jeg hadde....


Jeg saget til lengdene etter at jeg hadde skrudd de fast...
Veldig lett og smart for ryggen.

Jeg har satt plankene opp helt tilfeldig.

Dette er den første av i alt tre levegger.


Som du ser, har jeg brukt alt jeg har,
både panel, profilerte lister,
foringer og lekter...
Hvis du vil se alt sammen ferdig bygget og malt,
legg deg til som følger.
Jeg vil vise dere alt jeg gjør både med levegg 
og bærhagen som ligger bak...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!