mandag 25. juni 2012

Gjør det selv.. Trykk på tekstil...

Lag de kuleste trykkene selv..



Kjøp gjerne klær når de er på tilbud...
Det gjorde jeg, 20,- kr på HM.

Legg noe inni så du ikke får trykk på ryggen også.

Spray stensilen din med Temporary adhesive.
Man får kjøpt det på Panduro. (Min er gammel, den er nemlig drøy.)

Stensilen min er funnet på nett og printet ut på vanlig papir.
Klipper gjerne ut noen når jeg ser på tv, så har jeg liggende.

Her er Felix sprayet og klistret på genseren.
Husk å trykke den godt fast på tekstilet.

Finn frem tekstilmalingen.

Jeg klipper opp oppvasksvamper i to og bruker en pose over hånden.
Heller malingen rett på svampen, litt om gangen.

Nå er det bare å svampe fargen på.

Dra av stensilen når du føler du har fått nok maling.
Lar du den tørke på, kan den bli vanskelig å få av.

Slik ble resultatet i dag....
Vil du at det skal sitte ekstra godt stryker du over med et strykejern.
Husk å legge noe i mellom, feks matpapir.

Lykke til med dine prosjekter. 
Send meg gjerne en kommentar eller link til dine trykk.
Ha en god regnfull og koselig innedag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!