torsdag 27. september 2012

De tre bukkene bruse....

Tripp trapp, tripp trapp, sa det i broen.

"Hvem er det som tripper på mi bru?" skrek trollet.

"Å, det er den minste Bukken Bruse;
jeg skal til seters og gjøre meg fet,"
sa bukken, den var så fin i målet.

"Nå kommer jeg og tar deg," sa trollet.

"Å nei, ta ikke meg, for jeg er så liten jeg;
bi bare litt, så kommer den mellomste Bukken Bruse,
han er mye større."
"Ja nok," sa trollet.

Om en liten stund så kom den 
mellomste Bukken Bruse 
og skulle over broen.



Tripp trapp, tripp trapp, tripp trapp, sa det i broen.

"Hvem er det som tripper på mi bru?" skrek trollet.
Nå sover de minste bukkene og den største sitter i sofaen.
Ha en eventyrlig god kveld!

2 kommentarer:

  1. He he jeg tenker de levde seg inn i bukke-rollen,
    jeg ser det for meg.
    Unger har bare så herlig fantasi og med en mor som også har det må det bli eventyrlig stas.

    Koselige bilder Ellen .

    Nå har vi akkurat kommet hjem fra foreldremøte , yngstemann går på Gjennestad internatskole han går på tømrer linja ,og det er jo bra.
    Men når en drar på foreldremøte kl 1500 og er hjemme kl 2100 er man glad det ikke er så ofte.

    Ha en fin kveld , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Det meste i hagen er for barna, noe for han far og litt til a mor;o) Er på vei til å lage en slags aktivitetsløype, men det tar litt tid. Sniletid;o)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!