onsdag 8. august 2012

Bærhagen.... en milepel.....

I dag har jeg fått hjelp av min eldste datter og min samboer...

Kjæresten min har kjøpt skruer til meg.
Noe må man kjøpe, selv om bærhagen er et redesignprosjekt.

Her har jeg lagt ut all terrassekappen som er igjen.

Mange korte og noen lange med rare ender.

Etter å ha sortert de, var det bare å skru de sammen.
Lektene er kapp fra rekkverket på verandaen.

Vi har knotteplastrester i garasjen....

Her er enden....

Dette mannlige anntrekket er grunnet all tissemaur i bærhagen.
Sist hadde jeg ikke sokker og mauren kom inn i skoen og tisset.
Au, au, au.....

Vi fikk den på plass og banket den ned i bakken..

Her har jeg lagt flis i bunnen for å slippe å bruke så mye jord.
Ja jeg vet det vil synke ned til neste år, men det er greit.
For til neste år er komposten i gang, gratis jord...

Skal beises svart, vi har maling fra huset...

Her er det fylt på litt jord over flis...
Noe leirholdig jord som vi fikk via Facebook.
Og noe jord vi kjøpte til trehyttehagen, som vi ikke brukte.

Vi fikk også singel/grus fra en på Facebook..

Nå er rosene fra svigerfar på plass, et nytt fint hjem..
Joda vi skal ha bær i hagen, men jeg redder gjerne andre planter og..
Tenkte å sette humle og bjørnebær mellom rosene. Håper de blir venner.
Fant også et svart rør i garasjen.
Det var brukt til å oppbevare lister i bua av forrige eier.

Saget det i to på skrå.

Sambo slo de ned i bakken.

Fyldte de med singel.

Puttet nedi to potter som passer inni.

Jeg la leirejord nederst og kjøpejord øverst.

Så stjal jeg to planter fra jordbærbeddet jeg laget i fjor...
Dette er så gøy, gleder meg så mye til i morgen.
Krysser fingre for oppholdsvær og nok skruer.

Husk å si i fra hvis du vil bli kvitt bærbusker/planter og små frukttrær i Fredrikstad.
IKKE KAST DET PÅ DYNGA.
De kan få et nytt hjem hos oss!

2 kommentarer:

  1. kjempegøy....bærhage.Jeg har 12-14 jordbærplanter he..he.....tror de blir dyr.(reisen)

    SvarSlett
  2. Si ikke det, kanskje jeg og tenåring slenger oss på hjul.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!