mandag 23. april 2012

DIY..... transparent shelf...

Vi har et lite hus og jeg må tenke kreativt når jeg skal henge opp hyller.
Jeg ønsker meg en plexiglasshylle til lekene mine, men de er dyre og ganske små.
Poenget er at man kan se gjennom hyllen slik at den ikke blir så dominerende.
Så jeg laget min selv.... 



Slik laget jeg den:

2 stk små finerbiter, 2 stk lengre finerbiter (til overs etter annet prosjekt).
Plexiglass (fått av ei venninne).
Pussepapir, skruer, penn, drill, sag og tapetkniv(ikke avbildet her).

Forborr alle hull og skru sammen delene....

Her er alle finerbitene ferdig satt sammen....

Plexiglass er vanskelig å jobbe med, sprekker lett.
Bruk skarp kniv og metallinjal eller sag
og skjær mange ganger der du vil kutte.

Snu platen med snittet ned mot gulvet.
Legg sagen eller noe annet ved kuttlinjen og tilsett press.
Knekk den av....

Legg endeplaten i plexi på hyllen.
Bor hull uten press, la boret gjøre jobben.
PS! For mye press og plata sprekker.

Skru i skruene. Husk å ikke skru de for hardt i....

Ta av beskyttelsespapiret....


Heng opp......

Sett inn det du vil ha i den....

Smart ikke sant?
Man kan se rett igjennom den!...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!