mandag 19. desember 2011

Juleen, juleto, juletre...........

Utenfor kjøkkenvinduet vårt i mitt barndomshjem sto det et juletre.
I jula var det fullt av julelys, du vet slike hvite som skal ligne ordentlige lys!
Min far "plantet" det treet for min mor.
Midt på vinteren laget han et lite hull i bakken og hentet et tre i skogen,
og satt stammen rett ned i bakken. 
Når våren kom så var det nye skudd på treet.
Så det ble stående der og ble ikke fjernet før for noen få år siden.
Da var det sikkert 7 m høyt.





I år har min samboer gjort det samme.
Midt i lekevollen til barna.
Og tror du ikke han hadde kjøpt slike hvite skikkelige julelys også.


Hvis jeg mangler julestemning i oppussingsjula kan jeg bare se ut av kjøkkenvinduet!

Og der, ja der står julestemningen.

Så får vi se om den får skudd til våren.

1 kommentar:

  1. Du skriver så bra og har så fine bilde , jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

    Men jeg liker så godt det jeg leser og ser ,
    så du blir en av mine ,,ynglinger,, nå hva det en betyr,,

    Juleklem fra Marit.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til en liten kommentar!